Egy nagyon hideg és ködös novemberi reggelen érkeztünk meg Maconkára. Az idő pontosan 7 óra. A tó partján egyetlen lélek sem volt. A csapat a már megszokott tagokból állt. A fater, Karesz és én. Hajnali időpontban indultunk el, de a köd miatt csak hét órára értünk oda. Még nem voltunk Maconkán de a tájból semmit nem láttunk. Nekiálltunk pakolászni illetve rétegesen öltözködni. Hátha mire elkészülünk talán lesz itt valaki. Úgy is volt, jött a halőr, és rögtön megvágott minket fejenként 2.000 Ft-tal (napijegy) Még csónakot is kellett bérelnünk (800 Ft/nap) de ez már nem volt olyan nagy tétel. Közben a halőr bemutatta (már ameddig láttunk) a házzal szemközti elkerített kis
részt. Állítólag itt vannak a kapítális csukák, ami 10 kiló fölöttieket jelent. Nem tudom de nekem egy kicsit ellenszenves volt... saját vélemyén. Jönnek a városi pudrecok bedobnak és fognak.......Nyolc órakkor már kint voltunk a a tó közepén, a köd lassan ugyan de kezdett felszállni. Körforgókkal és villantókkal próbálkoztunk. Egyenlőre sikertelenül. Tíz órára már teljesen letisztult az égbolt és már megmutatta szépségét Maconka. Eredmény még mindig semmi, de lenyűgözött a táj.
Ekkor még a könnyebb pergető szerelést használtam kisebb kanalakkal. Eljött az oly régóta várt reggeli időpontja! A nagy hidegben jól jött egy kis forró tea.
A kaja után felszereltem a nehezebb dobósullyú botomat, és egy
Mörum Spinner-t kötöttem fel. Már a masodik dobásnál kopogtatott valaki. Megfogni azonban nem sikerult. Még vagy kétszer koppintott de akasztani nem tudtam. Gyors tanakodás után immár az ötödik helycserénket ejtettük meg. Irány a nádfal, illetve a zsiliprész. Jól esett egy kicsit evezni (a tó egész területén tilos a motor használata) mert felmelegedett a testünk. Horgonyzás után egy jó félórával a Mörum-ra kapást észleltem. Bevágás után éreztem jól ül a horog de a súlyt kb fél kilósra saccoltam. Szegény kis csuka alig látszott a hal a Spinner-től. A mérleget a hideg miatt lusta voltam elővenni, így halunk hamar visszanyerte szabadságát. Ismét lázas keresgélés... Karesznak kapás, és már meg is van az ujabb csuka ez már kiló körüli. Pányvázás, egy kis evezés, horgonyzás, ujra dobálás. Déli harangszó jelezte az ebédet. Ebéd közben tervezgettünk egy túlsó oldalas pecát. Ismét evezés, horgonyzás. dobálás. Délutan kettőig még csak egy "fecus" volt kipányvázva. Mivel a fater a partról horgászott így nem tudjuk, hogy ő fogott-e valamit. Min t később kiderült ő is egy csuka boldog tulajdonosa lett. Már majdnem sötétedett amikor abbahagytuk a pergetést. Következett az evezés......de most már a stégekhez. A parton "összeadtuk amink van" és így sem volt 2 kilónál több az aznami horgászat eredménye. Mindenesetre szép és hideg napunk volt. Jól esett a beülni a meleg kocsiba.

Eredmény: 2db csuka egész nap (1,1 kg, 0,8 kg)