1.kép
2.kép

Korán reggel érkeztünk a Tiszaörvényre a kikötõbe.Az idõ még alig fél négy de már szedelõzködtünk. Irány csónakbérlés. Ez egy kicsit hosszúra sikeredett mert a bakter uram még egy kicsit pityókás volt az elmúlt napi kocsmázás után. Gyorsan bepakoltunk egy 6m-es tiszai ladikba amit egy 4-es Yamaha keltett életre, és irány a víz. Szerencsére a zsilip ki volt nyitva így be tudtunk menni a Borzanat-ra. A lassú tempó miatt (ismeretlen hely) csak negyed 7-re értünk a megbeszélt helyre. Útközben balincsapatokat véltünk felfedezni, így az elsõ mûcsali amit felkötöttünk az egy balinos légy volt. Végre teljesen világos lett és élveztük a természetet, meg persze a pecázást. Ezen a helyen még nem jártam, teljesen megragadott a szépségével. Egy órán keresztûl dobáltunk de semmi érdeklõdés. Váltani kellett. A zsinór végére egy ABU TOBY támolygó kanál került. Úgy a negyedik dobás körül éreztem egy nagyobbacska ütést, de nem sikerült jól bevágni a mûcsali egyedûl jött ki a vizbõl. Gyerünk vissza...ott kell lenni valakinek. Ahogy vizet ért a mûcsalim abban a pillanatban rávágott valaki. Éreztem hogy elkaptam õnagyságát. Húzott még egy párat de nem volt esélye. Egy másfeles balint emeltem ki. (1. kép)
Az idõ fél kilenc. Kezdett a szél feltámadni, egy kicsit a
nádas felé húzódtunk. Ekkor a szomszéd csónakban egy
spori hatalmasat ordított: (hogy az úristen b.............meg)
egy nagy haresz bevitte a cejgomat. Segítségére siettünk.
Közelebb érve láttuk a kis öreg bácsit, hogy már legalább
3 harcsája van kantáron. Elmondása szerint tegnap este
érkezett ki a tarozóra harcsázni. Egy kb ezer éves DAM
kanállal vallatta a vizet és vele fogta a harcsákat
(8, 13, 16 kg) Azt hittem rosszul látok mikor a bácsika
megmutatta a felszerelését. Egy ugyancsak ezer éves bambusz bot, egy Neptun orsó és egy agyonhasznált damil. Szegény majdnem sírva fakadt mikor elmondta, hogy már készült hazamenni csak még dobott kettõt, és a második dobásra akasztott valamit ami kitépte a kezébõl a másik botját. (ezen egy házi készítésû evõkanál felsõ része volt kötve :-))) Probáltunk neki segíteni megkeresni a tuskók között de sajna nem sikerült, így búcsúztunk a kis öreg embertõl.

Egy kicsit e sztori után megpezsdült a vérünk, hátha tudnánk hareszt is akasztani. Felváltva cserélgettük a kanalakat de semmi. Eljött a délidõ. Kajás kosár elõ gyerünk faljunk valamit. Hazai szárazkolbász paradicsommal, ez egy kicsit helyrerakott minket. Ebéd után újabb helyváltoztatás, mondván a kajaszagra nem jönnek a halak. Lejebb csorogtunk és így probáltuk megkeresni a halakat.
Már délután 4 óra lehetett amikor egy röpke kis esõ zavart meg minket. Mondanom sem kell, hogy az esõkabát, esernyõ és egyéb vizálló dolgok a kocsiban maradtak.
Teljesen pacalra áztunk. Szerencsékre ez egy nyárutó zápor volt. Amilyen gyorsan jött úgy is távozott. Újra napsütés, hátha megpezsdül a viz esõ után. Ez ígyis lett.
Olyan 6 óra magasságában egy ABU Mörum Spinner-rel dobáltam amikor egy
kapás gyanánt rávágtam. Éreztem, hogy ül a horog. Egy két perces fárasztás után már a csónakban az újabb kiló körüli balin. (2. kép).
Kezdett sötétedni. Még dobtunk egy párat de sajna a mai
napon befejezõdött a horgászatunk. Gyorsan összerámoltunk
Szerencsére már a ruhák amik rajtunk voltak teljesen
megszáradtak. Elindultunk kifelé. Még útközben váltottunk
egy pár szót Pista bával (a kalandos öreg emberrel) aztán
már csak a zsilip legyõzése volt hátra. Este 8 órakor értünk
ki a partra, ahol a már kijózanodott bakter úrral elszámoltunk.
Ez a nap is eltelt. Az eredmény: a társam Karesz sajna csak
egy apró csukát fogott amit természetesen vissza is
helyezett az tóba. Én fogtam ugyan két balint de nem volt
szívem õket elhozni, mivel nem is voltak olyan nagyok, meg
már volt egy pár a fagyasztóban, ugyhogy õk is
visszakerültek a vizbe. Egy kicsit láztunk de szép napot
zártunk Karesszel. Este tíz körül érkeztünk haza, már nem volt
erõnk kipakolni a kocsiból, vacsora, közben a napi élménybeszámoló aztán már csak álmodoztam az aznapi balinokról.......

Felszerelés:
Bot: Kormoran Black Star, 3m, 20-50g dobósúly
Orsó: Kettner ZX 40-es

Zsinór: Dynemax 0,16-os fonott

Farek


Tisza-tó 1999.09.04.